2024 Yılı Kokpit Yorgunluk Anketinde sorduğumuz soruya açık uçlu olarak kokpit personeli tarafından verilen cevap ve yorumları aşağıda bulabilirsiniz.
Ayrıca, bu sayfanın en altında Yapay Zeka ile tüm bu cevap ve yorumların analizini bulabilirsiniz.
Sizlerde benzer durumları yaşıyorsanız, sizler için çalışan doğru sendikaya tercih edin. Tüm bu sorunların çözümleri var. Güç birliği içinde çözülebilecek sorunlar için bize destek olun.
ER Uçuşlarındaki Yorgunluğun Nedenleri | |
---|---|
1
|
ER uçuşlarınızda yorulmanıza neden olan en önemli etkenleri kısaca belirtmek ister misiniz? soruna sizler tarafından verilen cevapları aşağıda bulabilirsiniz. |
2
|
Açık Uçlu Cevaplar ve Yorumlarınız |
3
|
Türkiye saat farkı nedeniyle özellikle batı uçuşlarında uyku problemi yaşanıyor. Dinlenme yapılamıyor. |
4
|
1-Kokpit sayısının 3 kişi olması nedeniyle uçuştaki dinlenme süresi azalmakta. 2-Zaman farkı ve 3- yatı dinlenme süresinin kısalığı. |
5
|
1. Zaman farkı 2. Uçuş sonrası dinlenme süresi 3. Uçulan yerel saatler 4. Otel imkanları |
6
|
1.Saat farki 2.ABD nin bati yakasina yapilan ucuslarin cok uzun olmasi. |
7
|
10 saat üzeri uzun uçuş Flight in rest de türbulans dolayı uyuyamama Saat farkından dolayı uyuyamama Uzun uçuş ve yorgunluktan dolayı yatıda hareketsiz kalma |
8
|
12 saat uçuş süresi olan bir seferin aslında ekibe ayakta kalma ve mesai süresi olarak yaklaşık 16-18 saatlik bir ayakta kalma süresine tekabul etmektedir. Bu sebeple varış meydanında direk istirahat gerekmektedir. Yapılan istirahat sonrası eğer yatı saati 24 saat ise (ki bu çoğu zaman otele gidiş ve yerleşme şeklindeki durumlar sebebiyle kısalmaktadır.) geri dönüş seferi öncesi tekrar istirahat etmek yanlızca zorlamayla ve carcadian ritminin dışında gerçekleşebilmektedir. Bununla baş edebilmek adına ekiplerin çoğu varış meydanında uçakta yapılan istirahatten faydalanmaya çalışarak ayakta kalmayı ve istirahati dönüş seferi öncesine denk getirmeye çalışmaktadır. Bu da çok sağlıklı bir durum değildir. Yatı diblenöe sürelerinin iki period istirahate izin verecek şekilde ayarlanması uygun olacaktır. |
9
|
3 kare’lik uçuş görevinin 2 gecesinde uçuşta olunduğu için uykuyu yeteri kadar alamamak. Ertesi günlerde vücudun toparlanması için dinlenmenin yetersiz kalması. |
10
|
4 kişi ile uyulması gereken ucuslari, 3 kişi ile yapılması. Yatı süresi çok kisa |
11
|
8:30 saat sürüp ER uçuşu sayılmayan 2 Kokpit ekibi olarak uçulan ve gece başlayan görevler |
12
|
A330 uçaklarıyla uçmaktayım. A330 uçaklarında pilot dinlenme yeri galley ve kokpit kapısına çok yakın. Hem galleyde çalışanların yarattığı gürültü ve kokpit kapısının açılıp kapanmasından oluşan gürültü nedeniyle rest esnasında yeteri kadar uyuyamıyorum. Bu nedenle ER uçuşlarında yorgunluk artıyor. |
13
|
Ağır mesai |
14
|
Alıştığımız zaman dilimine ters uçuşlar ve yetersiz dinlenme süreleri |
15
|
Ara dinlenmesiz çift bacaklı, aug crew lu gidiş ya da dönüş uçuşlarının sadece son bacak dikkate alınarak ER kapsamına sokulmaması. |
16
|
Ard arda yapılan ters yön uçuşları ( doğudan gelip batıya gitmek gibi ) |
17
|
Az dinlenme süreleri, saat farkı 4 saati geçmediği için er satılmayan kagıt üstü er seferleri ana üste boş verilmeyen ucuslar, dakka-khı gibi ucusta istirahi olmayan seferler |
18
|
Bazı uçuşlarda dinlenme 24 saatin altında. Kesinlikle yetersiz |
19
|
Bioritim |
20
|
Biriken yorgunluk. Kendine vakit ayiramamak. |
21
|
Biyoritm değişiklikleri |
22
|
circadian |
23
|
Circadian ritim uyumsuzlugu sebepli uykusuzluk |
24
|
Çoğu seferimiz planlı 24 saat. Otele gidiş-dönüş süresini hesapladığınızda kalan süre 22 saat altında. Bu sürede saat farkından dolayı bünyede yaşanan sıkıntıları bizlerin sağlığını olumsuz etkiliyor |
25
|
Çok erken yada çok geç saatlerde başlayan mesai. Zaman farkı |
26
|
Çok uzun mesai süresi, Çok uzun süre oturmak, Doğal uyku saatlerinde çok dikkat ve analiz gerektiren bir görev yapmak. |
27
|
Ctot, istirahat süresinin erken başlaması ve yatı süreleri, jetlag |
28
|
Dinlenme süresi |
29
|
Dinlenme süresi Ekip konfigürasyonu ( 2 kişi ile max uçuş min dinlenme kombinasyonunun normalleşmiş olması) |
30
|
Dinlenme süresi çok kısa pek çok meslektaşımız yorgunluktan hasta oldu. Kalp hastası olan arkadaşlarımız var.İstanbul Havalimanı evlerimize uzak |
31
|
Dinlenme süresinin 48 saatten az olması |
32
|
Dinlenmeden yeni er ucusuna baslamak özellikle saat farki yorgunlugu |
33
|
Dogu bati sirali ucuslar. Yetersiz yati ve dinlenme sureleri. |
34
|
Doğu ER uçuşlarının gece başlaması, çift veya tek boş günün bitimine planlanması ve imzası 00:00L den sonra ise önceki günün boş sayılması, yatı sürelerinin 24 saat ve bazen altında olması, batı ER seferlerinde çok uzak yerlerde özellikle yatının 24 saat olması. |
35
|
En önemli neden gece uçuşu yapmak ve yeterli uykuyu yapamamak |
36
|
ER uçuşlarının öncesine reserve ya da ev nöbeti planlanması sonucu planlanan ER yerine öncesindeki nöbet ya da reserve ile yeni bir planlama ile başka bir ER uçuşunu gerçekleştirmek. |
37
|
Erken mesai başlangıcı, sirkadyan ritmin bozulması, arızalar, dispeçin planlama hataları, hava durumu, uçakta uyuyamama, gidilen otele transferin uzun sürmesi… vb |
38
|
Gece başlayan görev. |
39
|
Gece başlayan seferlerde 1-2 saat üstünde olan gecikmeler evdeyken haber verilse dahi uyku planlamamızı çoktan yaptığımız için kendimizi tekrar ayarlamamız mümkün olmuyor. Bu durumun uçuş güvenliğini riske attığını düşünüyorum. Örnek olarak 23.00z da başlayacak sefer gün içinde 19:00 lokalde 04.00z ya ertelendi. Ben o uçuş için uykumu ayarlayıp öğlen 14:30z gibi uykumdan uyanmıştım. Erteleme haberi geldikten sonra tekrar uyumaya çalışsam da düzenimi ayarladığım için uyuyamadım. Uçuşa geldiğimde aynı sorunu bütün ekibin yaşadığını gördüm. |
40
|
Gece başlayan uçuşlar. Zaman farkı. Bir doğu bir batı uçuş değişikliği. |
41
|
Gece saatleri uçmak, gidilen yatıda tek sefer uyuyabilmek |
42
|
Gece uçuşları |
43
|
Gece uçuşları ve uyku düzeni bozukluğu |
44
|
Gece uçuşları, zaman farkı, ER uçuşunun üstüne bir bacak daha uçulması ( IST-MNL-CEB) |
45
|
gece uçuşu, gorev sonrasi dinlenmenin yetersiz olmasi, donus ucusunun da gece olması |
46
|
Gece uykusunu birbirini takip eden 3 ya da 4 gun boyunca kacirmak. Parca parca 3-4 saat uyanip uyanmak, bir 3 gunluk bur Er gorevi boyunca toplamda 13-14 saat uyumus olmak. |
47
|
Gece ve sabaha kadar süren uçuş Zaman farkı |
48
|
Gecikmeler, uzayan görev süreleri, kısalan yatı süreleri, görev başlangıç ve bitiş saatleri, minimum ekiple maksimum görev süreleri, |
49
|
Görev başlama saatleri. Yatı dinlenme sürelerinin çok kısa olması. Uçuşlar arası yeterli dinlenme süresinin bulunmaması. Uçuşların yetersiz sayıda uçuş personeli ile yapılması. |
50
|
Gorev baslangic ve bitis saatleri arasinda, ucak icinde ve transferler sirasinda gecirdigimiz surenin, 24 saatlik yatidan daha uzun olmasi. Ornegin; 24 saatlik yatisi olan bir gorevin 11 saat gidis, 12 saat donus siresi ve transfer surelerinin toplaminin 24 saatlik yatidan uzun olmasi. Kisacasi, gorev basi ve sonu arasinda ucak icinde gecirdigimiz surenin, ucak disinda ki sureden daha uzun olmasi. |
51
|
Gorevin uzun olmasi Ucak ici dinlenmenin yeterli verimde gecmiyor olmasi |
52
|
Home base istirahat süresi kısa çok kısa. Yeni havalimani rest baslangici 30 dakika olmasi ve Lokal gece kavramı 12 de başlamasi cok yanlis. 11:59 mesai kapatinca o geceyi evimizde gecirmis sayiliyoruz. Bu hatali bir uygulama. |
53
|
İki bacak arasında geçen süre çok kısa. Çoğu zaman 24 saat süre gözüksede otele gidiş geliş, hazırlık aşamaları kalınan zamanı çok kısaltıyor |
54
|
İstirahat için biyolojik saatin uygun olmaması |
55
|
İstirahat sürelerinin yeterli olmaması. |
56
|
Jet lag dolayisiyla dinlenememek |
57
|
Jet lag ve gidilen istasyondaki yetersiz dinlenme süresi. |
58
|
Jetlag |
59
|
Jetlag etkisi artik vucudumda kumulatif olarak one cikiyor. Gece uykusunu alamamaya basladim. 30 yasini gectikten sonra sadece ER boslariyla gittigim ER ucusu sonrasi evde pestilim cikiyor. Dinlendigimi bile anlamiyorum. Bir ayda 4ER 1gitgel ile yaptigim 95 saatlik roster sonrasi tukendigimi hissediyorum. Bu meslegi kesinlikle emeklilik yasina kadar yapamayacagimin farkina vardirildim resmen. Vucudumu uzun vadede bu sekilde yormak istemiyorum. |
60
|
Jetlag ve 24 saatlik yatilar |
61
|
Jetlag, min ekip planlaması |
62
|
Jetlag’e bağlı uyku ve dinlenme problemi. Uzun uçuş görevlerinin 3 ekiple yapılması. Yatı görevlerinin genellikle 24 saate göre planlanması. |
63
|
Kisa yati suresi. 24 saat verilen yati ucaga gelis gidis derken iyice kisaliyor |
64
|
Kısa dinlenme süresi |
65
|
Kısa dinlenme süresi ( uçak içerisinde ve otelde) , saat farkı, bağlantılı uçuşlar , Mex-Cun vb. |
66
|
Kısa dinlenme süresi +doğudan gelip batıya gitme |
67
|
Kısa dinlenme süresi, görev başlangıç saatleri |
68
|
Kısa yatı dinlenmeleri |
69
|
Kısa yatı süreleri |
70
|
Kısa yatı süreleri ve limite çok yakın görev süreleri |
71
|
Kısa yatı süreleri, rahatsız uçak içi dinlenme |
72
|
Kısa yatı süresi |
73
|
Kısa yatı suresi ve zaman farkı |
74
|
Kısa yatı süresi, yetersiz ekip sayısı |
75
|
Kısa yatı ve görev sonu dinlenme süreleri |
76
|
Kısa yatı ve yetersiz dinlenme sonrası yeni uçuşa geçiş |
77
|
Kısa yatılar ve ilave bacaklar olması |
78
|
LAX, SFO vb meydanlara 3 pilot ve 24 saat yatı dinlenme süresi. Ayrıca zaman zaman birbirine çok yakın (limit içi olsa da) ER uçuş planlanması. Ay içinde bir batı, bir doğu gibi ters yönde uçuş planlanması. |
79
|
Mesai saatinin uzun olması ve biyolojik saatin dinlenme saatleri ile uyumsuzluğu |
80
|
Minimum rest time veriliyor FTL yanlış. Resti 10 saate kısaltıyor şirket. FTL değişmeli. |
81
|
Önüne verilen gitgel uçuşlar |
82
|
Özellikle doğu uçuşlarında uçuş başlangıç saatidir. Genellikle gece yarısı başlamaktadır.ikinci olarak kısa yatı süreleridir. En az 36 saat olmalıdır |
83
|
Planli olan uçuş süresi, hakiki uçuş süresinden çok daha fazla belirlenmiş, ve bu sebeble resmiyetde uçak içi dinlenme ve hakiki dinlenme arasinda minimum her seferde 30 dakikalik bir kisaltma var |
84
|
Rest esnasında uyuyamıyorum |
85
|
Rest süresinün kısalığı |
86
|
Saat dilim farklılığı |
87
|
Saat dilim farkı ve genellikle gece uçuşu olması |
88
|
Saat dilimi farkı |
89
|
Saat dilimi ve görev süresi farkı gözetilmeksizin yapılan 20-24 saat yatı dinlenme süreleri.
12-14 saat blok süre (GRU-SEA-LAX-SFO-DEN-CGK-DPS, vb) ve 8-11 saat dilimi farkı ile 24 saat yatı dinlenme süresi verilmesi. Bu sürenin de 3-4 saatinin havalimani-yol-otel check in – uyandırma ile gecmesi. ER ucuslarının istirahatinin blok süre ve saat dilimi farkı denklemi ile düzenlenmesi sarttir. |
90
|
Saat farki doguya gec baslayan mesai |
91
|
saat farki, yogun gece ucuslari, overtime ve kisa dinlenme sureleri |
92
|
saat farki,uzun sure kabin basincina maruz kalma,temiz hava alamama,hareketsizlik,kisisel sosyal faaliyetlere vakit kalmamasi,yorgunluktan fiziki aktivite icin enerji kalmamasi,kapali ortamda uzun sure kalma, stres atamamak,kafayi bosaltamamak |
93
|
Saat farkı |
94
|
Saat farkı |
95
|
Saat farkı |
96
|
Saat farkı |
97
|
Saat farkı |
98
|
saat farkı |
99
|
Saat farkı Yatı süresinin kısa olması (mümkün olduğunda en az 36 saat) Yatıdaki yemek zamanları (kısa süreli yatılarda ana üs zamanına göre yemek yenilmesi tavsiye ediliyor. Otel hizmetime dahil olan kahvaltı yatı yapılan yerin yerel zamanına göre) |
100
|
Saat farkı dinlenme zamanı yerel saat olarak ve süresi |
101
|
Saat farkı nedeniyle jetlag normal uyku düzenini bozuyor |
102
|
Saat farkı sebebiyle uyku düzeninin bozulması |
103
|
Saat farkı ve dinlenme süresi |
104
|
Saat farkı ve gece uykusuzluğu |
105
|
Saat farkı ve minimum takviyeli ekip |
106
|
Saat farkı ve uçuş süresi |
107
|
Saat farkı ve uykusuzluk |
108
|
Saat farkı ve uzun mesailer, Bio ritm kaynakli uyku duzensizlikleri |
109
|
Saat farkı ve uzun uçuş süresi |
110
|
Saat farkı, mesai süresi |
111
|
Saat farkı, uzun uçuş süresince uykusuz kalmak. |
112
|
Saat farkı, uzun uçuş ve görev başlangıç saatleri |
113
|
Saat farkı, uzun uçuş yorgunluğu, otel alınış öncesi saat farkı nedeniyle uyuyamamak dolayısıyla uçuştan 10-12 saat önce yataktan kalkmış ğzerine uçuş yapıyor olmak |
114
|
Saat Farkı, uzun uçuşlardan dolayı daha yorgun hissetme |
115
|
Saat farkı, yatı süresinin kısa olması ve ana üsteki saate uygun olmayan yemek öğünleri |
116
|
Saat farkına adapte olamadan be yeterli dinlenme olmadan bir sonraki uçuşa devam etmek |
117
|
Saat farkından dolayı uyku sorunu oluşmakta ve yeterince uyumak mümkün olmuyor. |
118
|
Saat farkından dolayı 24 saatlik yatida düzenli uyuyamamak |
119
|
Saat farkından dolayı uyuyamama veya gece uyanıp tekrar uyuyamamak.Göreve gelmeden 2 defa uyumak için yeterli zaman olmaması |
120
|
Saat farkları,yetersiz dinlenme,FTL ‘de yapılan insanlık dışı değişiklikler,24 saatlik çok kısa kalışlarını… |
121
|
Saat farklılığından kaynaklı jetlag, uzun uçuş sonrası yorgunluk, jetlag kaynaklı uyuyamama ve buna bağlı yorgunluk |
122
|
Saat farklılıkları ve hep gündüz yada hep gece uçtuğunu için vücut ritmim kendini ayarlayamıyor |
123
|
saat zaman farkı .. |
124
|
Şirket, Aidiyet, Güven, CRM, FO, Uyku |
125
|
Süre yetersiz |
126
|
Tarife , zaman farkive uçak içi dinlenmenin yetersizliği |
127
|
Time differences late flight information |
128
|
Time zone difference, kısa yatı süresi, otel kalitesi |
129
|
Uçtuğumuz yerdeki istirahat süresinin yetersiz olması, 24 saat istirahat için çok az |
130
|
Uçuş içi dinlenme sebebiyle yatı süresinin uygulanabilir en minimum sürede uygulanması. Yatıda yeterli gece uykusu döngüsü yapılamaması. |
131
|
Uçuş için yataktan kalkıp otele girene kadar geçen uzun period Beden uzun zaman sağlıksız koşullara maruz kalması Zaman zaman çeşitli sorunlardan dolayı görev süresinin kapanmasına rağmen hala uçak içinde bulunmamız |
132
|
Ucus programinda gorunenden cok daha kisa dinlenme suresi oluyor. |
133
|
Uçuş süresi, kısa yatı süresi, saat farkı |
134
|
Uçuş süresinin uzunluğu ve yatı süresinin kısalığı |
135
|
Uçuş süresinin uzunluğu,saat farkı,yatıdaki istirahat süresinin yetersizliği ve ana üsteki istirahat sürelerinin yetersiz olması başlıca nedenlerdir |
136
|
Uçuşun zorluğu, hava durumu, yakıt, mesai süresi, FO’nun tecrübesiz olması |
137
|
Utc olarak 4/6 saat zaman farki olmayan meydanlar lçin 2 kişi operasyon yapılması, iran hava sahası kapalı olduğu için de verilen bloklara en az 1 saat uzaması ama blokların değişmemesi |
138
|
Uyku düzeni |
139
|
Uyku düzeni bozukluğu |
140
|
Uyku duzeni ve az ekip uzun mesai |
141
|
uyku duzeninin bozulmasi. agir mesai sonrasi jet lag sebebiyle yati otelinde uyuyamamak. sadece 24 saat verilen yati suresi sonucunda dinlenemeden donus seferine gelmek. |
142
|
Uyku sorunu |
143
|
Uykusuzluk |
144
|
uykusuzluk, havanin kuru olusu |
145
|
Uykusuzluk, saat dilimi farkı, gece uçuşu |
146
|
Uykusuzluk, sürekli bir doğu bir batı uçuşları yapmak |
147
|
Uzun mesai süreleri sonunda ne ana üsteki ne de gidilen mahaldeki zaman dilimine göre tam bir gece uykusu uyuyamadan dönüş mesaisine başlamayı gerektiren görev planlamaları |
148
|
Uzun mesai süresi |
149
|
Uzun mesai süresi, evden sabah 10 da çıkıp, gece 3 te destinasyona varıp 4-5 tede otel oda sına ulaşmak |
150
|
Uzun mesai ve zaman farkı |
151
|
Uzun uçuş saatleri Saat farkı sonucu oluşan problemler |
152
|
Uzun uçuş saatleri üstüne ana üsteki dinlenme sürelerinin yetersizliği. |
153
|
Uzun uçuş saatleri ve değişen zaman dilimine uyum sağlamanın zor olması. |
154
|
Uzun uçuş süresi, Zaman dilimi değişikliği, İklim değişikliği |
155
|
Uzun uçuş, basınç farklı |
156
|
Uzun uçuş/mesai sonrası kısa yatı dinlenme süresi ve zaman farkı (time zone) |
157
|
Yati istasyonunda Yetersiz istirahat. |
158
|
Yatinin genellikle 24 saat olmasi, gece 2’de varis sonrasi ertesi gun 24 saat sonra yataga gidis saatinde donus ucusunu gerceklestirmek. |
159
|
Yatı dinlenme sürelerinin genelde 24 saat olması. 36 saatlik dinlenme süresinin vücudun toparlanması için uygun olacağını düşünüyorum. |
160
|
Yatı dinlenme süresi çok kısa |
161
|
Yatı dinlenme süresinin az olması |
162
|
Yatı istirahat süresi, zaman farkı |
163
|
Yatı kısalığı Ekip sayısının eksik olması. 3 yerine 4 kokpit ekibi operasyonunda yorgunluk düşer. |
164
|
Yatı sürelerinin ftl e göre min dinlenme süresi kadar olması. Örnek Ist- Lax gibi uzun bür uçuşta yatı süresinin 24:15 verilmesi. Er boşunun bitiminün arkasına min rest ile hemen uçuş verilmesi |
165
|
Yatı süresi |
166
|
Yatı süresi |
167
|
Yatı süresinin kısa olması Doğu uçuşlarının dönüşünün lokal saate göre sabahın çok erken saatinde başladığı uçuşlar |
168
|
Yatı süresinin kısa olması ve iki kişi 8-9 saat uçuş yapılması. |
169
|
Yatı süresinin kısa olması. |
170
|
Yerel saate uyum sağlamada zorluk |
171
|
Yeterince dinlenemeden dönüş uçuşu olması. |
172
|
Yeterli Dinlenemeden Dönüş Uçuşu Planlanması |
173
|
Yetersiz dinlenme süreleri, zaman farkı, 2 bacaklı uzun gece görevleri |
174
|
Yetersiz istirahat |
175
|
Yetersiz istirahat. |
176
|
Zaman dilimi farki, yatıların kısa olması. |
177
|
Zaman dilimi farkı, uçuşta dinlenmenin yetersizliği. |
178
|
Zaman dilimi farkları ve yatı sürelerinin bazen 15 saate kadar düşmesi |
179
|
Zaman farki |
180
|
Zaman farki |
181
|
ZAMAN FARKI VE GECE UCUSLARI |
182
|
Zaman farki, Kotu oteller, kotu ikramlar, uyku duzeninde bozulmalar ve Sik Er ucuslari |
183
|
zaman farkı |
184
|
Zaman farkı |
185
|
Zaman farkı |
186
|
Zaman farkı |
187
|
Zaman farkı |
188
|
Zaman farkı |
189
|
Zaman farkı |
190
|
Zaman farkı , biyolojik saate uyum |
191
|
Zaman farkı çok fazla, uçuş görev süreleri çok uzun ve yatı süresi çok kısadır. Vücudun bioritm dengesi gereği sağlıklı bir uyku ve akabindeki dönüş uçuşu için yatı süresinin en az 32 saat olması gerekir. |
192
|
Zaman farkı ve hızlı meteorolojik değişimler |
193
|
Zaman farkı ve kısa dinlenme süreleri |
194
|
Zaman farkı ve kusa yatı süresi. Ayrıca 3 pilot ile uçulması. |
195
|
Zaman farkı ve uzun uçuş sonrası kısa dinlenme süresi. |
196
|
Zaman farkı ve yetersiz dinlenme |
197
|
Zaman farkı, kısa yatı süreleri |
198
|
Zaman farkı, kısa yatı süresi, tarife saatleri |
199
|
Zaman farkı, kısıtlı beslenme şartları, düşük harcırah ödemeleri |
200
|
Zaman farkı, uçuş süresinin uzunluğu, uçak içi oksijen seviyesi ve hava kuruluğu, hareketsizlik. Radyasyon |
201
|
Zaman farkı, uyku düzenin bozulması |
202
|
Zaman farkı, uzun süre hareketsiz kalmak, varış zamanında uyuyup dinlenirken alınış zamanı 24 saat olan uçuşlarda bir gün önce uyuduğunuz zamnda alınmak yorucu oluyor. |
203
|
Zaman farkı, yetersiz istirahat süresi |
204
|
Zamsn farkı |
ER Uçuşlarında Yorgunluğa Neden Olan Etkenler Analiz Raporu (Yapay Zeka ile Derlenmiştir.)
1. Genel Değerlendirme
ER (Uzun Menzilli) uçuşlar, pilotlar ve uçuş ekipleri için önemli bir yorgunluk kaynağıdır. Bu rapor, ER uçuşlarında yorgunluğa neden olan en önemli etkenleri analiz etmekte ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri sunmaktadır. Geri bildirimler, özellikle saat farkı, dinlenme sürelerinin yetersizliği, uyku düzeni bozuklukları ve ekip konfigürasyonu gibi konularda ciddi endişeleri ortaya koymaktadır.
2. Ana Temalar ve Sorunlar
2.1. Saat Farkı ve Jetlag
- Saat Farkı: Katılımcılar, saat farkının özellikle batı ve doğu uçuşlarında uyku düzenini bozduğunu ve jetlag etkisiyle yorgunluğu artırdığını belirtmektedir. Bu durum, pilotların biyolojik ritmini bozmakta ve uyku kalitesini düşürmektedir.
- Jetlag: Jetlag, özellikle uzun menzilli uçuşlarda pilotların uyku düzenini ciddi şekilde etkilemekte ve yorgunluğu artırmaktadır. Katılımcılar, jetlag nedeniyle yeterince dinlenemediklerini ve bu durumun performanslarını olumsuz etkilediğini ifade etmektedir.
2.2. Dinlenme Sürelerinin Yetersizliği
- Kısa Yatı Süreleri: ER uçuşlarında verilen yatı sürelerinin genellikle 24 saat olduğu ve bu sürenin otel transferleri, hazırlık aşamaları gibi nedenlerle daha da kısaldığı belirtilmektedir. Katılımcılar, bu sürenin yetersiz olduğunu ve vücudun toparlanması için en az 36 saat dinlenme süresi gerektiğini belirtmektedir.
- Uçuş İçi Dinlenme: Uçuş içi dinlenme sürelerinin yetersiz olduğu ve bu sürenin pilotların tam olarak dinlenmesine yetmediği ifade edilmektedir. Özellikle A330 gibi uçaklarda pilot dinlenme alanlarının gürültülü olması, dinlenme kalitesini düşürmektedir.
2.3. Uyku Düzeni Bozuklukları
- Gece Uçuşları: Gece uçuşları, pilotların uyku düzenini bozmakta ve yorgunluğu artırmaktadır. Katılımcılar, gece uçuşlarının ardından yeterli uyku alamadıklarını ve bu durumun performanslarını olumsuz etkilediğini belirtmektedir.
- Uyku Sorunları: Jetlag ve saat farkı nedeniyle pilotların uyku düzeni bozulmakta ve bu durum uzun vadede sağlık sorunlarına yol açmaktadır. Katılımcılar, uyku sorunlarının yorgunluğu artırdığını ve uçuş emniyetini riske attığını ifade etmektedir.
2.4. Ekip Konfigürasyonu ve Görev Süreleri
- Ekip Sayısı: Katılımcılar, ER uçuşlarında 3 kişilik ekip konfigürasyonunun yetersiz olduğunu ve 4 kişilik ekiplerle daha verimli dinlenme süreleri sağlanabileceğini belirtmektedir. 3 kişilik ekiplerde dinlenme sürelerinin daha kısa olduğu ve bu durumun yorgunluğu artırdığı ifade edilmektedir.
- Uzun Görev Süreleri: ER uçuşlarının görev sürelerinin çok uzun olduğu ve bu sürelerin pilotların fiziksel ve zihinsel sağlığını olumsuz etkilediği belirtilmektedir. Katılımcılar, uzun görev sürelerinin yorgunluğu artırdığını ve uçuş emniyetini riske attığını ifade etmektedir.
2.5. Otel ve Transfer Sorunları
- Otel Kalitesi: Katılımcılar, yatı sürelerinde kaldıkları otellerin kalitesinin düşük olduğunu ve bu durumun dinlenme kalitesini olumsuz etkilediğini belirtmektedir. Özellikle otellerdeki gürültü ve rahatsız edici koşullar, pilotların yeterince dinlenmesini engellemektedir.
- Transfer Süreleri: Otel transfer sürelerinin uzun olması, yatı sürelerini daha da kısaltmakta ve pilotların dinlenme sürelerini azaltmaktadır. Katılımcılar, transfer sürelerinin dinlenme sürelerine dahil edilmesi gerektiğini belirtmektedir.
3. Öneriler ve Çözüm Önerileri
3.1. Dinlenme Sürelerinin İyileştirilmesi
- Yatı Sürelerinin Artırılması: ER uçuşlarında yatı sürelerinin en az 36 saat olarak planlanması ve bu sürenin otel transferleri ve hazırlık aşamaları dikkate alınarak hesaplanması gerekmektedir.
- Uçuş İçi Dinlenme Sürelerinin Artırılması: Uçuş içi dinlenme sürelerinin artırılması ve pilotların daha verimli bir şekilde dinlenebilmesi için uçak içi dinlenme alanlarının iyileştirilmesi önerilmektedir.
3.2. Saat Farkı ve Jetlag ile Mücadele
- Biyolojik Ritme Uygun Planlama: Uçuş planlamalarının pilotların biyolojik ritmine uygun hale getirilmesi ve gece-gündüz geçişlerinin daha dengeli hale getirilmesi önerilmektedir.
- Jetlag Yönetimi: Jetlag etkisini azaltmak için pilotlara yönelik eğitimler ve destek programları geliştirilmesi önerilmektedir. Ayrıca, jetlag etkisini azaltacak beslenme ve uyku düzeni önerileri sunulmalıdır.
3.3. Ekip Konfigürasyonunun İyileştirilmesi
- Ekip Sayısının Artırılması: ER uçuşlarında 4 kişilik ekip konfigürasyonunun kullanılması ve bu sayede pilotların daha verimli dinlenme süreleri elde etmesi önerilmektedir.
- Görev Sürelerinin Kısaltılması: Uzun görev sürelerinin kısaltılması ve pilotların fiziksel ve zihinsel sağlığını koruyacak şekilde görev planlamalarının yapılması önerilmektedir.
3.4. Otel ve Transfer Koşullarının İyileştirilmesi
- Otel Kalitesinin Artırılması: Yatı sürelerinde kullanılan otellerin kalitesinin artırılması ve pilotların daha rahat bir şekilde dinlenebilmesi için gürültü ve rahatsız edici koşulların ortadan kaldırılması önerilmektedir.
- Transfer Sürelerinin Azaltılması: Otel transfer sürelerinin azaltılması ve bu sürelerin dinlenme sürelerine dahil edilmesi önerilmektedir.
4. Sonuç
ER uçuşlarında yorgunluğa neden olan en önemli etkenler, saat farkı, dinlenme sürelerinin yetersizliği, uyku düzeni bozuklukları ve ekip konfigürasyonu gibi konularda yoğunlaşmaktadır. Bu sorunlar, pilotların fiziksel ve zihinsel sağlığını olumsuz etkilemekte ve uçuş emniyetini riske atmaktadır. Bu rapor, bu sorunların çözümü için somut adımlar atılması gerektiğini göstermektedir.
Dinlenme sürelerinin artırılması, saat farkı ve jetlag ile mücadele, ekip konfigürasyonunun iyileştirilmesi ve otel koşullarının düzeltilmesi, pilotların daha sağlıklı ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır. Bu önerilerin uygulanması, hem pilotların sağlığı hem de havacılık sektörünün güvenliği açısından kritik öneme sahiptir.